30 Mayıs 2013 Perşembe

Bitez

BODRUM - BİTEZ HAKKINDA

Bitez, büyük mandalina bahçeleri ile yarımadanın en yeşil beldelerindendir.

Bodrum’dan karayolu ile 8 km.,  deniz yolu ile 2,5 deniz mili uzaklıktadır. Otogardan sık sık yapılan minibüs servisleri, Bitez’i kolay ulaşılabilir bir yer yapar.

Bitez'de sahilde sıralanmış restoranlar Bodrum yarımadasının en çok rağbet edilen mekânlarıdır diyebiliriz. Bitez'in yarımadadaki diğer yerlere nispeten merkeze yakınlığı, ulaşımının kolaylığı ve yıllardır oturmuş işletmelere sahip olması, bu işletmelerdeki hizmet ve servis kalitesinin yüksekliği, makul fiyatlar bunu anlaşılır kılan şeylerdir.

Sahilde güneşlenirken yanıbaşınızdaki restoranlar şezlongunuza kadar servis yaparlar dilerseniz. Çocuklu aileler için plaj çok elverişlidir.
Mis kokulu limon ve mandalina ağaçları arasında gölgelik patikalarda, kurumuş dere yataklarında  yapılan yürüyüşler çok revaçtadır.  Ziyaretçiler, küçük bir kır kahvesinde sıcak bir ilgiyle karşılanabilirler.  Konaklama tesisleri, ailelerce işletilen küçük pansiyonlardan, kendi sınıflarından beklenen her türlü imkânı sağlayan lüks otellere kadar çeşitlilik gösterir.


Bu geniş kumsala Bodrum dan kalkan minibüsler ile kolayca gidilir. Dolmuşlar birkaç otel ve restaurant ın önünden geçerek, sahil boyu gitmeden, Bitez in içinde dururlar. Denize girmek ve güneşlenmek için güzel bir kumsala sahiptir.

Kumsalın arkasındaki kurumuş nehir yataklarından ilerlenildiğinde, narenciye üreticilerin in gözetimindeki yüzlerce dönümlük mandalina bahçeleri gözler önüne serilir. Bitez in diğer adı da Ağaçlı dır. Ortakent ile birlikte yarımada üzerindeki en önemli narenciye yetiştirme alanıdır. Tarifi mümkün olmayan güzellikteki bu bölgede turizm gelişmeden önce, adanın hemen hepsi mandalina ağaçları ile kaplıydı. O zaman burada mandalina ağaçları bulunan bir bahçe sahibi olabilmek olgusu, bugün 5 yıldızlı bir otel sahibi olmakla eşdeğerdeydi.

İnsanlar, Bodrum a göre daha serin olduğu için, yaz aylarında Bitez i tercih edip, pansiyonları doldurmaktadırlar. İngiliz seyahat acentalarının yapmış olduğu araştırmalar, buradaki rüzgar şartlarının, su sporları için son derece uygun olduğunu ortaya koymuştur bu nedenle kumsal su sporlarının ateşli meraklıları ve güneş aşıkları ile ünlüdür.

Bu sığlık koya, dolmuş tekneleri genellikle akşam üzeri yolcuların bir fincan çay veya buz gibi bir birayı yudumlamaları için uğrarlar. Ağaçların aralarına kamp yapılacak yerler serpiştirilmiştir. Buralara gelebilmek için, kıyıdaki küçük iskelelerde kiralık tekneler bulunmaktadır. Restaurant ve barlar akşam üzerileri oldukça hareketli ve kalabalıktır. İnceburun da kurulan, içinde son derece bakımlı bahçelerin bulunduğu Aktur Tatil Köyü nün faaliyete geçmesiyle, bu bölge ayrıca canlılık kazanmıştır.

Gece geç vakitlere kadar çalışan dolmuşlar, Bodrum un gece hayatına Bitez i de katarlar.

Mis kokulu limon ve mandalina ağaçları arasında gölgelik patikalarda, kurumuş dere yataklarında  yapılan yürüyüşler çok revaçtadır.  Ziyaretçiler, küçük bir kır kahvesinde sıcak bir ilgiyle karşılanabilirler.  Konaklama tesisleri, ailelerce işletilen küçük pansiyonlardan, kendi sınıflarından beklenen her türlü imkânı sağlayan lüks otellere kadar çeşitlilik gösterir.





Eski adı: Ağaçlı
Bitez, bütün yarımadanın narenciye alanı. Eski zamanlarda, öyle çok çok eski de değil, göz alabildiğine ağaçlıkmış. Bu yüzden “Ağaçlı” denmiş.
Köy, yani asıl yerleşim alanı, sahilden biraz içeride. “Bitez Yalısı”, köyün sahili anlamına geliyor. Meşhur türküden hatırlarsınız: “Çökertme’den çıktım da Halil’im / Aman başım selamet / Bitez de yalısına varmadan Halil’im / Aman koptu kıyamet...”
Gülsüm ve Halil, karşı konulmaz bir yasak aşk içindeler. Çökertme’den yola çıkıyorlar, hedefleri Aspat’a varmak. Yardım edecek olan arkadaşları “kalleşlik” yapıyor; yemeklere konan uyutucu bitkiyle, iki âşık gözlerini Bitez’de açıyorlar. Arkadaş kazığı yemişlerdir, yasak aşkları kurşunlara kurban olur...

Plajı çok güzel
Bu sefer Bitez’de planladığımdan daha uzun zaman geçirdim. Bir kere plajı çok güzel, insan yüzmeye doyamıyor. Göz alabildiğine şezlong ve şemsiye bedava. Açılmadığınız sürece deniz sığ; özellikle çocuklu aileler çok mutlu oluyorlar. Arada macera da isterseniz, su sporları merkezleri de bu ihtiyaçları karşılıyor. Bu arada koyun ucunda iklim değişiyor sanki, birden sörfler ve yelkenler denizin üstünde uçuşuyor.
Çok lezzetli yemekler yedim, uzun yürüyüşler yaptım. Bir köy düğününe davetliydim. Hem gündüz yemek hazırlanışına gittim; bir tabak acayip lezzetli keşkek yedim; hem de gece meydandaki eğlencede oynadım. Tam 107 yaşındaki Gülsüm Nine’yle sohbet ettim. Anlattı da anlattı. “Biraz kulağım ağır işitiyor evladım, bağırarak konuş” dedi; ben de sesimi yükselttim...  Ve eğer çekimler (“Sahil Günlüğü” programı) olmasaydı, eğer başka koylara gitmemiz gerekmeseydi; ben hâlâ Bitez’deydim...

Ne yapılır?
Deniz muhteşem. Uzun uzun yüzülür.
Meraklılarınca Bitez koyu rüzgâr sörfü ve yelken sporları için bir numaralı yerdir.
Köyde vakit geçirin. Köy kahvesi çok güzel. Bir de özellikle öğleden sonraları açılan Kadınlar Kahvesi var. Bir sürü kadın fasülye ayıklamaya ve örgü örmeye geliyor.
Hâlâ mandalina bahçeleri var; keyifle dolaşın. “Dünya hâlâ yok olmuyor, hayat çok güzel” hissine kapılacaksınız. Belki de insana enerji veren sitrus kokularındandır?
Pek önemli olmayan bir şapel var. Tarihini bilene rastlamadım. Biraz kitap ve internet araştırması da yaptım; nafile. Yalnız çok fena durumda, birilerinin el atmasını hayal ediyorum. Azmak civarında ördekler var. Çocuklarla giderseniz onlara hoşluk olur.

Ne yenir?
Köydeki “Bitez Dondurmacısı”nı deneyebilirsiniz. Özellikle meyveli dondurmaları çok güzel. Gerçek meyve tadını alacaksınız.
Aktur’daki Cafe Sarnıç’ın yemekleri çok lezzetli. Ya da ben çok açtım, öyle hissettim... Dolmalar, erişteler, salatalar; insan “dur” diyemiyor.
Sahilde bir dolu sıradan lokanta var. Hani kapıda “gel gel” diyenlerden. Yemedim, bilmiyorum. Ama en özel lokanta: Altın Kaşık. Mönülerinde de dekorasyonunda da özen var. Çalışanlar son derece zarif. Yemekler fevkaladenin fevkinde!

Nasıl Gidilir
Bodrum'dan kara yolu ile 8 km, deniz yolu ile 2,5 deniz mili uzaklıktadır. Bodrum merkezden sıklıkla yapılan minibüs servisleri ile 15 dakika içinde Bitez'e ulaşabilirsiniz. 1 saat yürümeyi göze alanlar içinse araç sesinden uzakta bir yol güzergahı önerilebilir.


Bitez haritası

Nerede Kalırım ?
 
 BİTEZ'DE KONAKLAMA ve Online Rezervasyon için bakınız:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder